Rss Feed
Mungkin tajuk agak panas. That's what we called marketing strategy. ^^.


Obedient Wives Club ? Apa tu?


Mungkin ada yang bertanya sebegini.Atau mungkin ramai yang sudah tahu mengenai isu ini. Maklumlah, dengan bercambahnya laman-laman sosial, maklumat terbang sepantas kilat, tak sampai sejam , dah tersebar sesuatu berita. Tiba-tiba teringat teks daripada novel "The Pearl" yang menjadi bahan kajian sewaktu di tingkatan 5 dahulu (ceyh,macam dah lame dah), "The news spread faster among the citizens faster than young kids can run and tell their mothers". Ok fine.Enough with the crappy talk.



Untuk sesiapa yang masih belum mengetahui, Obedient Wives Club atau Kelab Isteri Setia adalah satu kelab wanita yang ditubuhkan oleh Global Ikhwan untuk menggalakkan wanita khususnya isteri untuk meningkatkan taraf layanan terhadap suami khususnya dalam HUBUNGAN SEKS sebagai satu CARA untuk mengurangkan social illness seperti perceraian dan berlakunya maksiat dan zina.

Dengan kata yang lebih mudah, motifnya adalah untuk menggalakkan wanita Islam untuk melayan suami seperti tahap pelacur kelas pertama supaya suami tetap setia dan tidak mencari alternatif lain seperti melibatkan diri dalam kancah zina dan maksiat.



NONSENSICAL!
Saya tidak mahu mengulas dengan lebih lanjut mengenai isu ini kerana telah banyak tokoh-tokoh dan ilmuwan Islam dari kalangan lelaki mahupun perempuan yang mengecam dan membidas penubuhan kelab ini. Kebanyakannya menolak dengan keras dan tegas.Tidak mahu bercerita lebar tentang perkara ini kerana ada isu lain yang ingin dibangkitkan. Berkenaan perkara ini, saya suka mengambil pandangan Dr. Harlina Halizah yang merupakan salah seorang doktor dan juga dai'e yang cukup saya segani dan hormati.Respons beliau boleh dilihat dgn lebih lanjut di sini (klik sini)


Ringkasan dari Dr. Har , isu ini harus dilihat dari 2 persepektif , lelaki dan perempuan.

  •    Perempuan : penubuhan kelab ini menampakkan bahawa perempuan hanyalah alat seks yang digunakan oleh suami untuk memuaskan nafsu.Sedangkan, dalam konteks sebenar,isteri adalah rakan dan pelengkap kepada suami. Saling berada di sisi, saling berganding bahu dalam melayari bahtera perkahwinan.

  • Lelaki : menampakkan lelaki hanya sebagai satu mesin seks, yang minda dan perbuatannya hanya dikawal oleh tahap kepuasan nafsu seksnya sahaja. Sedangkan dalam perkahwinan,banyak lagi peranan yang perlu dimainkan,bukan sekadar seks membuta tuli.

 Kesimpulannya, penubuhan kelab ini adalah tidak seimbang, tidak menyeluruh, tidak efektif, simplistik,berfikiran cetek dan tidak menepati konsep perkahwinan dalam Islam itu sendiri.Manusia adalah 'ahsani taqwim' dan bukan hanya dipandu oleh nafsu syahwat dan seks sahaja.Perkara yang paling penting adalah komunikasi antara suami dan isteri.In the eyes of men, women would be seen as how they ( women) see themselves.

Darn, I like the last sentence. It's sooo true.

picture courtesy of faithofmuslims.com


MY POINT OF VIEW :  I'm not a husband, yet.LOL.And so I cannot say much on this but it's logical. Come on. Cuba tanya diri sendiri.

When we truly love someone, sex does not seems significant anymore, right?      (=.=")


and as a man, I don't want a wife that submit to my every order and call and beck. If I want that , I would rather have a servant. All I need is a wife that UNDERSTANDS me and SHARE the love and the responsibilities for the rest of my life. It is supposed to be a two-way relationship.Obedience is not one-sided.Just be a giver and you will receive what you supposed to have. LOL. I started to sound like a marriage-maniac again. Who cares?



Oh,no , I think I better make another post on that issue that I really wanted to talk about.




Obedient Wives Club : Isteriku Pelacur Kelas Pertama?

Hell no.





p/s : ignore the vulgar words.it's my therapy.



WHAT'S YOUR OPINION?
Hit me on the comments section.

No comments:

Post a Comment

ARTICLE SHARING AND REPOST
To repost articles, please link back to tajdidweneed.com. If articles are to be edited for publishing, please contact us.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...